lauantai 12. joulukuuta 2015

Joulukuun kahdestoista päivä

”Mitä minä?! Miten se on mahdollista? Jos minä en ole ihan tavallinen tonttu, niin mikä minä sitten olen?”, Aliisa kysyy epäuskoisena.
Samassa Misteli-mökin ovi käy ja sisään astuu luminen hahmo.
”Moikka moi, tässä sitä nyt ollaan. Täällä on joku tilanne päällä?”, hahmo sanoo iloisesti.
Joulupukki kääntyy kohti tulijaa. ”Tervetuloa Ulrika. Kiitos kun pääsit näin nopeasti. Saanko esitellä Aliisan.”, joulupukki sanoo ja osoittaa Aliisaa.
”Moi Aliisa!”, Ulrika sanoo iloisesti Aliisalle. ”Mutta mikä se tilanne on, kun on näin kiire?”, Ulrika sanoo joulupukille.
”Istuhan alas, niin minä kerron sinulle millainen ihme täällä on tapahtunut”, joulupukki sanoo Ulrikalle.


Ulrika istuu nojatuoliin ja joulupukki alkaa kertomaan Aliisan oudosta tunteesta, kirjeestä, pyörtymisestä, universumista ja tähdistä ja lopulta, että Aliisa on neljäs salaisen pestinhaltija.
Ulrika katsoo joulupukkia hämmästyneenä. ”Tämä Aliisa tässä siis on neljäs pestin haltija? Tämä pieni tonttutyttö? Uskomatonta! Minkä pestin, jos saan kysyä?”
”Totta kai saat”, joulupukki sanoo tyytyväisenä. ”Kas siinä on sinun roolisi tässä ”tilanteessa”, kuten asian ilmaisit. Aliisa on suojelija kuten sinäkin. Hänellä on tärkeä ja kiireinen tehtävä hoidettavana ja olisin kiitollinen, jos voisit auttaa Aliisaa. Sinähän tiedät miten toimia?”
Ulrika katsoo joulupukkia iloisena ja nyökkää.

Lauantaina koko perhe istuu pöydässä syömässä pizzaa. Äiti näyttää innokkaalta, kun hän alkaa puhumaan.
”Nyt kun istumme kaikki tässä yhdessä, niin haluan kertoa teille ihanasta uutisesta.” Kaikki odottavat hiljaa ja jännittyneenä.
”Olen saanut unelmieni työn ja lähden maanantaiaamuna työmatkalle viikoksi. Olen viikon poissa ja vaikka minulle tulee valtava ikävä teitä, niin olen todella innoissani tästä.”, äiti kertoo innoissaan.
Laura ja Lauri näyttävät kauhistuneilta.
”Työmatka! Minne? Monta yötä? Mä haluan tuliaisiksi vaikka prinsessamekon ja prinsessakengät!”, Pipsa sanoo.
”Lähden ulkomaille ja olen poissa seitsemän yötä. Katsotaan niitä tuliaisia. Ehkä sinun pitää kirjoittaa joulupukille ja pyytää prinsessakenkiä”, äiti sanoo naurahtaen.
”No ei se kuitenkaan tuo”, Pipsa sanoo vähän pettyneenä.
Laura ja Lauri katsovat toisiaan merkitsevästi ja hymyilevät.
”Se mainitsi joulun!”, Laura kuiskaa Laurille iloisena.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti